Home News
OP DEZE PAGINA
Deel deze pagina
Maak kennis met Bart Stuijt, consultant asset- en onderhoudsmanagement bij RPS. In dit artikel deelt hij zijn visie op de toekomst van vastgoedmanagement en onderhoudsprocessen. Hoe ziet hij de rol van automatisering en real-time data? Wat is de waarde van een helikopterview? En hoe kun je processen daarmee efficiënter structureren? Ontdek het in dit vraag- en antwoordgesprek.
De toekomst van asset- en onderhoudsmanagement draait om efficiëntie, inzicht en automatisering. Vastgoedorganisaties hebben steeds meer behoefte aan strategische tools en real-time data. Dit helpt hen grip te houden op processen en de impact van beslissingen op de lange termijn. Met de verplichte verduurzaming is dit overigens een noodzaak. Daarnaast sluit dit aan bij de NEN8026, de methode voor het waardegestuurd in stand houden van assets in de gebouwde omgeving.
Als het gaat om het bestuurlijke programmamanagement zijn onze adviseurs aanvullend. We focussen niet alleen op losse onderdelen, maar hanteren een geïntegreerde aanpak. Veelal zijn deelprojecten elders belegd. We zorgen dan voor de verbinding en inzicht in de strategie en uitvoering. Dit doen we met maatwerkprocessen en dashboards die real-time inzicht geven in de status, voortgang, resultaten en kosten.
Door er met een helikopterview naar te kijken. Daarmee inventariseren we de lopende processen van bovenaf en plaatsen we de voortgang van de projecten in een breder perspectief. Dit helpt om snel knelpunten en kansen te herkennen. Door dit overzicht kunnen we proactief handelen en processen bijsturen voordat er problemen ontstaan. Dit leidt tot maximale efficiëntie en grip op projecten.
De inzichten stellen ons in staat om processen te stroomlijnen en optimaal in te richten. We gebruiken digitale workflows om processen te automatiseren en helder te documenteren. Met roadmaps, zoals de geïntegreerde ‘Taken/Verantwoordelijkheden/Bevoegdheden-matrix’, vertalen we strategieën naar concrete actiepunten en projecten.
Het resultaat is een soepel lopende organisatie met helder gedefinieerde verantwoordelijkheden. Agenda’s worden automatisch gecreëerd op basis van de status van deelprojecten. Zo zorgen we vanuit verschillende invalshoeken samen met de opdrachtgever voor het beste resultaat binnen de gewenste planning en budget.
Ons team zorgt dat rapportages en documenten in het totale proces beschikbaar zijn. Op de plek en op het moment wanneer het in het project beschikbaar moet zijn. Dit doen we met gecentraliseerde documentbeheer en workflowtools. Zo geven we real-time informatie weer in dashboards. Daarmee hebben alle interne en externe betrokkenen toegang tot de meest recente gegevens en voortgangsinformatie.
Overigens kan documentbeheer ook een derde partij zoals Proprli zijn, net als elementenbeheer in O-Prognose. Wij weten de weg ernaartoe. Op de juiste tijd, plaats en persoon in het project. Dit zorgt onder meer voor een gedeeld begrip van de doelen.
Kortom, de samenwerking, zowel intern als extern, wordt veel efficiënter. Iedereen kan real-time bijdragen aan het succes van het project. Sterker nog, het creëert organische groei door aanvullende ideeën van klanten en stakeholders.
Mijn persoonlijke doel is om een structurele en duurzame impact te maken in vastgoedmanagement. Organisaties ondersteunen bij hun onderhoud- en verduurzamingsprocessen, zodat zij efficiënter en effectiever opereren.
Het geeft mij voldoening om overzicht en helderheid te creëren in complexe projecten en zo bij te dragen aan het behalen van strategische doelen. Zorgen voor blijvende verbetering in processen en resultaten. Bouwen aan een duurzame relatie met klanten. Met een manier van werken die eenvoudig en kostenefficiënt kan worden geïmplementeerd, zonder het bestaande proces te verstoren. Making complex easy!
Neem dan een kijkje op onze vastgoed consultancy pagina of neem vrijblijvend contact op via onderstaand formulier.